Forum Forum studentów Architektury Krajobrazu Strona Główna Forum studentów Architektury Krajobrazu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wariant kolokwium zaliczeniowego
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum studentów Architektury Krajobrazu Strona Główna -> Roboty ziemne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Wariant kolokwium zaliczeniowego
Normalne - bez pomocy i znanych pytań
5%
 5%  [ 1 ]
Można używać "pomocy naukowych"
5%
 5%  [ 1 ]
Dostajemy wcześniej pytania, ale kolokwium piszemy bez pomocy
90%
 90%  [ 18 ]
Wszystkich Głosów : 20

Autor Wiadomość
Diana S




Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 8:47, 09 Paź 2007    Temat postu: Wariant kolokwium zaliczeniowego

Proponuje małą ankietkę - ostatecznie możnaby zrobić głosowanie i wybrac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Wariant kolokwium zaliczeniowego
Normalne - bez pomocy i znanych pytań
5%
 5%  [ 1 ]
Można używać "pomocy naukowych"
5%
 5%  [ 1 ]
Dostajemy wcześniej pytania, ale kolokwium piszemy bez pomocy
90%
 90%  [ 18 ]
Wszystkich Głosów : 20

Autor Wiadomość
Bridzit




Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 532
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:15, 08 Lis 2007    Temat postu:

T E S T A B C
z przedmiotu “Urządzanie i pielęgnowanie krajobrazu – Roboty ziemne"

Nazwisko i imię osoby testowanej: . . . . . . . . . . . . . . .
Data wykonania testu: . . . . . . . .
Uzyskana ilość punktów: . . . . .
Ocena: . . . . . .

Proszę odpowiedzieć na każde pytanie zakreślając kółkiem literę, pod którą znajduje się właściwa odpowiedź.
U w a g a : w niektórych pytaniach może być więcej niż jedna prawidłowa odpowiedź.

1. Zgodnie z Ustawą o drogach publicznych (Dz.U. Nr 14/85 poz. 60 z późniejszymi zmianami) ze względu na funkcję w sieci drogowej drogi publiczne dzielą się na:
a) drogi: ogólnodostępne, drogi o ograniczonej dostępności (w tym autostrady i drogi ekspresowe),
b) drogi: krajowe, wojewódzkie, powiatowe, gminne,
c) drogi międzynarodowe (oznaczone E) i krajowe (o numerach jedno lub dwucyfrowych),
d) drogi klasy: A, S, GP, G, Z, L i D.
2. Zgodnie z Ustawą o drogach publicznych (Dz.U. Nr 14/85 poz. 60 z późniejszymi zmianami) ze względu na dostępność drogi publiczne dzielą się na:
a) drogi: ogólnodostępne, drogi o ograniczonej dostępności (w tym ekspresowe i autostrady),
b) drogi: krajowe, wojewódzkie, gminne i lokalne miejskie, zakładowe,
c) drogi międzynarodowe (oznaczone E) i krajowe (o numerach jedno lub dwucyfrowych),
d) drogi klasy: A, S, GP, G, Z, L i D.
3. Zgodnie z Ustawą o drogach publicznych (Dz.U. Nr 14/85 poz. 60 z późniejszymi zmianami) ze względów funkcjonalno - technicznych drogi publiczne dzielą się na:
a) drogi: ogólnodostępne, ekspresowe, autostrady,
b) drogi klasy: A, S, GP, G, Z, L, D,
c) drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe, gminne,
d) drogi międzynarodowe (oznaczone E) i krajowe (oznaczone numerem jedno lub dwucyfrowym).
4. Wg ustawy o drogach publicznych pas drogowy jest to wydzielony liniami granicznymi grunt:
a) na powierzchni którego są zlokalizowane: droga oraz obiekty i urządzenia związane z ruchem,
b) wraz z przestrzenią nad i pod jego powierzchnią, w którym są zlokalizowane: droga oraz obiekty i urządzenia związane
z ruchem i potrzebami zarządzania drogą,
c) oraz przestrzeń pod jego powierzchnią w którym są zlokalizowane: droga oraz obiekty i urządzenia związane z potrzebami
zarządzania drogą,
d) oraz przestrzeń nad jego powierzchnią w którym są zlokalizowane: droga oraz obiekty i urządzenia związane z ruchem.
5. Linie rozgraniczające drogę, czyli granice terenów przeznaczonych na pas drogowy, są ustalane m. in.:
a) w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
b) w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
c) w projekcie architektoniczno-budowlanym,
d) przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w drodze decyzji.
6. Jezdnia jest to:
a) utwardzony pas terenu przeznaczony do ruchu i postoju pojazdów,
b) pas terenu wyposażony w nawierzchnię bitumiczna przeznaczony do ruchu i postoju pojazdów,
c) część drogi przeznaczona do ruchu pojazdów,
d) część korony drogi wyposażona w jednowarstwową nawierzchnię bitumiczna lub z betonu cementowego przeznaczona do
ruchu i postoju pojazdów.
7. Korona jest to część drogi obejmująca:
a) tylko jezdnię z poboczami utwardzonymi i poboczami ziemnymi,
b) tylko jezdnię i pasy awaryjnego postoju,
c) jezdnię (jezdnie) z poboczami, pasami awaryjnego postoju lub chodnikami a w miarę potrzeb również i inne elementy (np.
pasy dzielące, zatoki postojowe i autobusowe),
d) tylko dwie jezdnie, pas rozdzielający i pasy awaryjnego postoju.
8. Pas dzielący jest to:
a) część korony drogi stanowiąca fizyczne rozdzielenie jezdni przeznaczonych dla przeciwnych kierunków ruchu,
b) część korony drogi stanowiąca fizyczne rozdzielenie jezdni przeznaczonych dla przeciwnych kierunków ruchu (pas
kierunkowy) lub jezdni o różnych funkcjach (pas dzielący boczny),
c) część korony drogi stanowiąca fizyczne rozdzielenie jezdni przeznaczonych dla przeciwnych kierunków ruchu porośnięta
trawą i wyposażona w barierę sprężystą,
d) wydzielony liniami rozgraniczającymi pas terenu przeznaczony do umieszczenia w nim drogi, urządzeń związanych z obsługą ruchu i ochrona środowiska.
9. Skrzyżowanie jest to:
a) przecięcie lub połączenie dróg w jednym poziomie umożliwiające pełny lub częściowy wybór kierunku jazdy,
b) przecięcie lub połączenie dróg w różnych poziomach umożliwiające pełny lub częściowy wybór kierunku jazdy,
c) przecięcie lub połączenie dróg w jednym poziomie umożliwiające zawsze dowolny wybór kierunku jazdy,
d) przecięcie dróg w różnych poziomach bez możliwości wyboru kierunku jazdy.
10. Węzeł jest to:
a) przecięcie lub połączenie dróg w jednym poziomie umożliwiające pełny lub częściowy wybór kierunku jazdy,
b) przecięcie lub połączenie dróg w jednym poziomie o bardzo skomplikowanej geometrii, umożliwiające pełny lub częściowy wybór kierunku jazdy,
c) przecięcie lub połączenie dróg w jednym poziomie wyposażone w wyspę o średnicy  15 m, umożliwiające zawsze pełny
wybór kierunku jazdy,
d) przecięcie dróg w różnych poziomach bez możliwości wyboru kierunku jazdy,
e) krzyżowanie lub połączenie dróg w różnych poziomach umożliwiające pełny lub częściowy wybór kierunku jazdy.
11. Prędkość projektowa jest:
a) określona prawem o ruchu drogowym i znakami pionowymi ustawionymi na poboczu drogi,
b) podstawowym parametrem techniczno - ekonomicznym, któremu są podporządkowane graniczne wartości elementów
geometrycznych drogi,
c) parametrem odwzorowującym prędkość samochodów osobowych w ruchu swobodnym przy mokrym stanie nawierzchni,
d) dla dróg klasy funkcjonalno - technicznej A - G ustalana w zależności od klasy drogi i kategorii terenu.
12. Prędkość miarodajna
a) jest określona prawem o ruchu drogowym i znakami pionowymi ustawionymi na poboczu drogi,
b) służy do ustalania wartości elementów geometrycznych drogi, które ze względu na bezpieczeństwo ruchu powinny być
dostosowane do tej prędkości.
c) na dwupasowej dwukierunkowej drodze poza terenem zabudowy jest ustalana w zależności od krętości drogi i rodzaju
przekroju poprzecznego jezdni,
d) jest podstawowym parametrem techniczno - ekonomicznym, któremu są podporządkowane graniczne wartości elementów
geometrycznych drogi,
13. Dostępność drogi jest cechą:
a) charakteryzującą gęstość połączeń danej drogi z innymi drogami przez skrzyżowania i zjazdy,
b) określającą rodzaj przekroju poprzecznego (jedno lub dwujezdniowy),
c) określającą konieczność (lub zbędność) stosowania pasów awaryjnego postoju,
d) charakteryzującą zakres dostępu do drogi przez zjazdy.
14. Minimalną wielkość promienia łuku kołowego w planie na drogach klasy A - G przyjmuje się w zależności od:
a) prędkości miarodajnej,
b) prędkości projektowej,
c) prędkości projektowej i długości łuku,
d) prędkości miarodajnej i kąta zwrotu trasy.
15. Minimalną wielkość promienia łuku kołowego w planie na drogach (ulicach) klasy funkcjonalno - technicznej Z, L lub D określa się w zależności od:
a) prędkości miarodajnej,
b) prędkości miarodajnej i rodzaju przekroju poprzecznego (jedno lub dwupasowy),
c) prędkości miarodajnej i kąta zwrotu trasy,
d) prędkości projektowej,
e) prędkości projektowej i pochylenia podłużnego,
f) prędkości projektowej i rodzaju przekroju poprzecznego (jedno lub dwupasowy).
16. Największe dopuszczalne pochylenie niwelety ulic klasy funkcjonalno - technicznej GP, G i Z ustala się w zależności od:
a) rodzaju terenu (płaski, falisty, górski),
b) klasy drogi,
c) prędkości projektowej,
d) prędkości miarodajnej.
17. Największe dopuszczalne pochylenie niwelety ulic klasy funkcjonalno - technicznej L i D ustala się w zależności od:
a) kategorii terenu (płaski, falisty, górski),
b) rodzaju przekroju poprzecznego (dwupasowy, jednopasowy dwukierunkowy),
c) prędkości projektowej,
d) prędkości miarodajnej.
18. Droga klasy funkcjonalno - technicznej S poza terenem zabudowy może mieć przekrój poprzeczny:
a) dwujezdniowy o szerokości każdej jezdni po 7,0 m,
b) jednojezdniowy dwupasowy dwukierunkowy o szerokości jezdni 7,50 m,
c) jednojezdniowy dwupasowy dwukierunkowy o szerokości jezdni 5,0 m,
d) jednojezdniowy jednopasowy dwukierunkowy o szerokości jezdni 3,0 m.
19. Zaleca się, aby droga klasy funkcjonalno - technicznej G poza terenem zabudowy miała przekrój poprzeczny:
a) dwujezdniowy o szerokości każdej jezdni po 12,0 m,
b) jednojezdniowy dwupasowy dwukierunkowy o szerokości jezdni 7,0 m,
c) jednojezdniowy dwupasowy dwukierunkowy o szerokości jezdni 6,0 m,
d) jednojezdniowy jednopasowy dwukierunkowy o szerokości jezdni 3,0 m.
20. Zaleca się, aby droga klasy funkcjonalno - technicznej D poza terenem zabudowy miała przekrój poprzeczny:
a) jednojezdniowy dwupasowy dwukierunkowy o szerokości nawierzchni 6,0 m,
b) jednojezdniowy dwupasowy dwukierunkowy o szerokości nawierzchni 5,5 m,
c) jednojezdniowy jednopasowy dwukierunkowy o szerokości nawierzchni 3,50 m,
d) jednojezdniowy jednopasowy dwukierunkowy o szerokości nawierzchni 3,0 m.
21. Wielkość najmniejszego promienia łuku wypukłego w przekroju podłużnym:
a) zależy od poruszającego się po drodze pojazdu (osobowy, ciężarowy, autobus),
b) zależy od wysokości oka kierowcy i wysokości przeszkody mierzonych w stosunku do powierzchni jezdni,
c) ustala się w zależności m. in. od prędkości projektowej,
d) ustala się w zależności m. in. od prędkości miarodajnej.
22. Wielkość najmniejszego promienia łuku wypukłego w przekroju podłużnym ustala się w zależności m. in. od:
a) prędkości projektowej,
b) prędkości miarodajnej,
c) przekroju poprzecznego drogi (jedno lub dwujezdniowa),
d) klasy technicznej drogi.
23. Wielkość najmniejszego promienia łuku wklęsłego w przekroju podłużnym:
a) zależy od poruszającego się po drodze pojazdu (osobowy, ciężarowy, autobus),
b) zależy od wielkości założonego maksymalnego przeciążenia układu zawieszenia pojazdu i nawierzchni jezdni,
c) ustala się w zależności od prędkości projektowej,
d) ustala się w zależności od prędkości miarodajnej.
24. Przechyłkę jezdni drogi klasy funkcjonalno - technicznej A i dwujezdniowej klasy funkcjonalno - technicznej S na łuku kołowym w planie:
a) ustala się w zależności m. in. od prędkości projektowej drogi i promienia łuku w planie,
b) ustala się w zależności m. in. od prędkości miarodajnej drogi i promienia łuku w planie,
c) należy wprowadzać na pierwszych 50-ciu metrach łuku kołowego,
d) należy wprowadzać na długości krzywej przejściowej lub prostej przejściowej przed łukiem.
25. Przechyłkę jezdni drogi klasy funkcjonalno-technicznej A - G na łuku kołowym w planie ustala się w zależności m. in. od:
a) klasy technicznej drogi,
b) prędkości projektowej,
c) prędkości miarodajnej,
d) promienia łuku kołowego w planie.
26. Przechyłkę jezdni drogi klasy funkcjonalno - technicznej Z, L i D na łuku kołowym w planie ustala się w zależności m. in. od:
a) klasy technicznej drogi,
b) prędkości projektowej,
c) prędkości miarodajnej,
d) promienia łuku kołowego w planie.
27. Poszerzenie jezdni na jednojezdniowych drogach klasy funkcjonalno - technicznej Z i wyższej:
a) stosuje się na wszystkich łukach w planie,
b) stosuje się, gdy jego wartość jest większa od 0,20 m,
c) ustala się dla całej szerokości jezdni,
d) ustala się dla jednego pasa ruchu.
28. Rampa drogowa:
a) jest to odcinek drogi na przejściu z prostej w łuk kołowy w planie, na którym wprowadza się jednostronna przechyłkę (na
łuku) i poszerzenie,
b) jest wykonywana na pierwszych 50-ciu metrach łuku kołowego (licząc od początku łuku),
c) jest wykonywana na długości krzywej przejściowej, a jeśli jej nie ma na prostej przejściowej przed łukiem kołowym w planie,
d) jest to utwardzona i podwyższona (w stosunku do przyległego terenu) część powierzchni placu, na której dokonuje się
załadunku towarów bezpośrednio na skrzynię ładunkową samochodu.
29. Rampa drogowa na drogach klasy funkcjonalno - technicznej A i dwujezdniowych klasy S:
a) służy do wprowadzenia zmiany pochylenia poprzecznego ze stosowanego na prostej na stosowane na łuku kołowym w planie,
b) służy do wprowadzenia zmiany pochylenia poprzecznego ze stosowanego na prostej na stosowane na łuku kołowym w planie
oraz poszerzenia jezdni stosowanego na łuku w planie,
c) jest wykonywana w połowie na długości krzywej przejściowej a w połowie na łuku kołowym w planie, a jeśli nie ma krzywej
przejściowej w połowie na prostej przed łukiem a w połowie na łuku kołowym w planie,
d) jest wykonywana na długości krzywej przejściowej, a jeśli jej nie ma na odcinku prostej przejściowej przed łukiem w planie.
30. Podstawowe funkcje drogi ekspresowej na terenie zabudowy (ulicy klasy S) to:
a) połączenie odległych rejonów zespołu miast (aglomeracji, konurbacji),
b) powiązanie rejonów miast małych i średnich,
c) obsługa osiedla,
d) obsługa zespołu budynków lub obiektów.
31. Podstawowe funkcje drogi głównej na terenie zabudowy (ulicy klasy G) to:
a) powiązanie odległych rejonów zespołu miast (aglomeracji, konurbacji),
b) połączenie rejonów miasta,
c) obsługa osiedla,
d) obsługa zespołu budynków lub obiektów.
32. Typowe funkcje drogi lokalnej na terenie zabudowy (ulicy klasy funkcjonalno - technicznej L) to:
a) połączenie odległych rejonów zespołu miast (aglomeracji, konurbacji),
b) powiązanie rejonów miast małych, średnich i dużych,
c) przeprowadzenie ruchu tranzytowego przez zespół osiedli,
d) połączenia zewnętrzne i wewnętrzne osiedla.
33. Dostępność drogi głównej ruchu przyspieszonego na terenie zabudowy (ulicy klasy GP) jest realizowana m. in. przez:
a) połączenie z innymi ulicami tylko w węzłach, lokalizowanych co 1,5 - 3,0 km,
b) połączenie z innymi ulicami na skrzyżowaniach lub w węzłach lokalizowanych co 600 - 1000 m,
c) postój pojazdów w zatokach lub na pasach postojowych oddzielonych od jezdni pasem manewrowym,
d) postój pojazdów na pasach ruchu na jezdni.
34. Dostępność drogi zbiorczej na terenie zabudowy (ulica klasy Z) jest realizowana m. in. przez:
a) połączenie z innymi ulicami na skrzyżowaniach lub w węzłach lokalizowanych co 600 - 1200 m,
b) połączenie z innymi ulicami na skrzyżowaniach lokalizowanych co 150 - 300 m,
c) zakaz zatrzymywania i postoju,
d) dopuszczenie postoju zatokach lub na pasach postojowych.
35. Prędkość projektowa dla drogi zbiorczej na terenie zabudowy (ulicy klasy funkcjonalno - technicznej Z):
a) wynosi 100 lub 80 km/h,
b) wynosi 80 lub 70 km/h,
c) wynosi 60, 50 lub 40 km/h,
d) powinna być ustalona indywidualnie stosownie do warunków terenowych i zagospodarowania.
36. Najmniejszą szerokość pasa terenu w liniach rozgraniczających dla ulicy przyjmuje się m. in. w zależności od:
a) wielkości miasta wyrażonej ilością mieszkańców,
b) klasy ulicy,
c) rodzaju przekroju poprzecznego,
d) uzgodnień z użytkownikami.
37. Najmniejszą szerokość pasa terenu w liniach rozgraniczających dla ulicy przyjmuje się w zależności od:
a) statusu miasta (miasto będące siedzibą władz: krajowych, wojewódzkich, powiatowych),
b) rodzaju przewidywanego przekroju poprzecznego (jednojezdniowy, dwujezdniowy 2*2 lub 2*3),
c) klasy ulicy i rodzaju przekroju poprzecznego,
d) opinii stowarzyszeń ekologicznych lub komitetów protestacyjnych.
38. Najmniejsza szerokość pasa terenu w liniach rozgraniczających dla drogi (poza terenem zabudowy) przyjmuje się w zależności:
a) od funkcji, jaką pełni ona w sieci drogowej (krajowa, wojewódzka, powiatowa, gminna),
b) od rodzaju przewidywanego przekroju (jednojezdniowy, dwujezdniowy),
c) od klasy drogi i rodzaju przekroju poprzecznego (jednojezdniowy, dwujezdniowy 2*2, dwujezdniowy 2*3),
d) od tego, czy jest (lub nie jest) ona zaliczona do sieci dróg międzynarodowych.
39. Szerokość jezdni (bez pasów postojowych) w przekroju poprzecznym ulicy głównej ruchu przyspieszonego (klasy GP):
a) jest wielokrotnością ilości pasów ruchu o szerokości 3,50 m (lub wyjątkowo przy modernizacji 3,25 m),
b) jest wielokrotnością ilości pasów ruchu o szerokości 3,00 m (lub wyjątkowo przy uspokojeniu ruchu 2,75 m),
c) może wynosić 2 * 10,50 m,
d) może wynosić 5,00 m.
40. Szerokość jezdni (bez pasów postojowych) w przekroju poprzecznym ulicy głównej (klasy funkcjonalno - technicznej G):
a) jest wielokrotnością ilości pasów ruchu o szerokości 3,50 m (lub wyjątkowo 3,25 m przy modernizacji),
b) jest wielokrotnością ilości pasów ruchu o szerokości 2,75 m (lub wyjątkowo 2,50 m w zabudowie jednorodzinnej),
c) może wynosić 14,00 m,
d) może wynosić 5,00 m.
41. Szerokość jezdni (bez pasów postojowych) w przekroju poprzecznym ulicy zbiorczej (klasy Z):
a) jest zależna od szerokości pasa ruchu i ilości pasów ruchu,
b) może wynosić 2 * 10,50 m,
c) może wynosić 2 * 7,00 m,
d) może wynosić 5,00 m.
42. Środkowe pasy dzielące stosuje się w przekrojach poprzecznych ulic klasy:
a) ekspresowa (S),
b) główna ruchu przyspieszonego (GP),
c) główna (G),
d) lokalna (L),
e) stosuje się na ulicach wszystkich klas.
43. Środkowe pasy dzielące można stosować w przekrojach poprzecznych ulic klasy:
a) stosowanie pasów dzielących w ulicy klasy ekspresowej (S) jest zależne od wielkości miasta wyrażonej liczbą mieszkańców,
b) główna ruchu przyspieszonego (GP),
c) główna (G),
d) stosuje się na ulicach wszystkich klas.
44. Najmniejsza szerokość chodnika bezpośrednio przylegającego do jezdni wynosi:
a) 0,75 m,
b) 1,25 m,
c) 2,00 m,
d) 3,50 m.
45. Najmniejsza szerokość chodnika oddzielonego od jezdni pasem zieleni wynosi:
a) 0,75 m,
b) 1,50 m,
c) 2,00 m,
d) 3,00 m.
46. Najmniejsza szerokość samodzielnego ciągu pieszego wynosi:
a) 0,50 m,
b) 1,50 m,
c) 2,00 m,
d) 3,00 m.
47. Najmniejsza liczba stopni w biegu schodów na chodniku bezpośrednio przylegającym do jezdni nie powinna być mniejsza niż:
a) 1 stopień,
b) 3 stopnie,
c) 5 stopni,
d) najmniejsza liczba stopni nie jest określona.
48. Najmniejsza liczba stopni w biegu schodów na chodniku oddzielonym od jezdni pasem zieleni nie powinna być mniejsza niż:
a) 1 stopień,
b) 3 stopnie,
c) 5 stopni,
d) najmniejsza liczba stopni nie jest określona.
49. Najmniejsza liczba stopni w biegu schodów na samodzielnym ciągu pieszym nie powinna być mniejsza niż:
a) 1 stopień,
b) 3 stopnie,
c) 5 stopni,
d) najmniejsza liczba stopni nie jest określona.
50. W przekroju poprzecznym ulicy (w pasie terenu ograniczonym liniami rozgraniczającymi) przewodów uzbrojenia inżynieryjnego nie należy umieszczać m. in. pod:
a) jezdnią (za wyjątkiem kanalizacji deszczowej),
b) krawężnikami,
c) chodnikami,
d) w pasie o szerokości 0,5 m od zabudowy,
e) pasami zieleni porośniętymi trawą,
f) pasami zieleni, na których rosną krzewy lub drzewa,
g) zabudową jedno lub wielokondygnacyjną.
51. Na głębokości mniejszej od głębokości przemarzania nie wolno umieszczać m. in. następujących urządzeń uzbrojenia inżynieryjnego:
a) przewodów wodociągowych,
b) kanalizacji ogólnospławnej,
c) kanalizacji sanitarnej,
d) kanalizacji deszczowej,
e) przewodów energetycznych,
f) przewodów teletechnicznych,
g) przewodów gazowych,
h) przewodów gazowych nisko i średnioprężnych,
i) przewodów sieci cieplnej.
52. Konstrukcję nowej nawierzchni podatnej drogi (ulicy) głównej (G) oblicza się na okres eksploatacji:
a) 40 lat,
b) 20 lat,
c) 10 lat,
d) okres eksploatacji nawierzchni nie jest limitowany.
53. Konstrukcję nowej nawierzchni podatnej drogi zbiorczej (Z) oblicza się na okres eksploatacji:
a) 40 lat,
b) 20 lat,
c) 10 lat,
d) okres eksploatacji nawierzchni nie jest limitowany.
54. Do elementów odwodnienia powierzchniowego drogi w terenie zabudowy (ulicy) zalicza się m. in.:
a) spadki poprzeczne nawierzchni,
b) spadki poprzeczne chodnika,
c) pochylenie poprzeczne terenu poza pasem drogowym,
d) nachylenie podłużne dna koryta drogi,
e) nachylenie podłużne i poprzeczne dna koryta drogi,
f) nachylenie poprzeczne dna koryta drogi,
g) ścieki przykrawężnikowe,
h) studzienki wodościekowe.
55. Typowa konstrukcja nawierzchni podatnej składa się z:
a) tylko z jednej warstwy nośnej,
b) tylko z jednej warstwy nośnej na ulepszonym podłożu,
c) z górnej i dolnej warstwy nośnej,
d) z górnej i dolnej warstwy nośnej i w razie potrzeby ulepszonego podłoża,
e) z warstwy ścieralnej, wiążącej, podbudowy i w razie potrzeby ulepszonego podłoża,
f) z warstwy jezdnej na ulepszonym podłożu.
56. Konstrukcję nowej nawierzchni podatnej drogi (ulicy) lokalnej (L) oblicza się na okres eksploatacji:
a) 40 lat,
b) 20 lat,
c) 10 lat,
d) okres eksploatacji nawierzchni nie jest limitowany.
57. Zgodnie z PN-S-02205 pod względem przydatności do wykonywania budowli ziemnych grunty dzielą się na:
a) przydatne i nieprzydatne,
b) przydatne i przydatne z zastrzeżeniami,
c) przydatne, przydatne z zastrzeżeniami i nieprzydatne,
d) norma nie wprowadza podziału gruntów pod względem przydatności do wykonywania budowli ziemnych
58. Zgodnie z PN-S-02205 pod względem wysadzinowości grunty dzielą się na:
a) wysadzinowe i niewysadzinowe,
b) wysadzinowe i wątpliwe,
c) wysadzinowe, wątpliwe i niewysadzinowe,
d) norma nie wprowadza podziału gruntów pod względem wysadzinowości.
59. Zgodnie z PN-S-02205 podstawowym kryterium oceny gruntów pod względem wysadzinowości jest::
a) zawartość frakcji kamienistej i żwirowej w %,
b) zawartość frakcji żwirowej i piaskowej w %,
c) zawartość drobnych cząstek gruntu w %,
d) norma nie wprowadza podziału gruntów pod względem wysadzinowości.
60. Zgodnie z PN-S-02205 oprócz kryterium zawartości drobnych cząstek dodatkowymi kryteriami wysadzinowości gruntów są:
a) zawartość frakcji żwirowej w %,
b) wskaźnik piaskowy WP,
c) kapilarność bierna w m, zawartość drobnych cząstek gruntu w %,
d) norma nie wprowadza dodatkowych kryteriów podziału gruntów pod względem wysadzinowości.
61. Wilgotność optymalna gruntu jest to wilgotność:
a) mniejsza niż 5 %,
b) w stanie naturalnym,
c) w stanie naturalnym powiększona o 5 %,
d) przy której grunt się najlepiej zagęszcza,
62. Wilgotność optymalna gruntu jest to wilgotność:
a) mniejsza niż 5 %,
b) w stanie naturalnym ± 2%,
c) w stanie naturalnym powiększona o 5 %,
d) przy której grunt się najlepiej zagęszcza,
63. Wilgotność optymalna gruntu jest to wilgotność:
a) mniejsza niż 5 %,
b) w stanie naturalnym ± 2%,
c) w stanie naturalnym ± 5 %,
d) przy której grunt się najlepiej zagęszcza,
64. Wykopy przy wykonywaniu budowli liniowych (np. dróg) można wykonywać m. in. metodą:
a) tradycyjną,
b) czołową,
c) warstwową,
d) skośną.
65. Nasypy przy wykonywaniu budowli liniowych (np. dróg) można wykonywać m. in. metodą:
a) tradycyjną,
b) czołową,
c) warstwową,
d) boczną.
66. Przed formowaniem nasypu budowli liniowej (np. drogi) na stoku o pochyleniu > 20 % należy m. in:
a) zagęścić podłoże,
b) zdjąć warstwę darniny,
c) zdjąć warstwę ziemi urodzajnej,
d) zeschodkować powierzchnię podłoża,
e) zapewnić właściwe odprowadzenie wód powierzchniowych napływających z góry stoku przy pomocy rowu stokowego,
f) zapewnić właściwe odprowadzenie wód powierzchniowych napływających z góry stoku przy pomocy kanalizacji,
g) obsadzić stok powyżej nasypu krzewami,
67. Największa grubość warstwy gruntu sypkiego, którą można zagęścić gładkim walcem wibracyjnym średnim wynosi ok:
a) 0,10 ÷ 0,15 m,
b) 0,40 ÷ 0,60 m,
c) 1,00 ÷ 1,20 m,
d) ten typ walca nie nadaje się do zagęszczania gruntów sypkich.
68. Największa grubość warstwy gruntu sypkiego, którą można zagęścić walcem okołkowanym wynosi ok::
a) 0,10 ÷ 0,15 m,
b) 0,40 ÷ 0,60 m,
c) 1,00 ÷ 1,20 m,
d) ten typ walca nie nadaje się do zagęszczania gruntów sypkich.
69. Największa grubość warstwy gruntu spoistego, którą można zagęścić walcem okołkowanym wynosi ok:
a) 0,05 ÷ 0,10 m,
b) 0,20 ÷ 0,30 m,
c) 0,80 ÷ 1,00 m,
d) ten typ walca nie nadaje się do zagęszczania gruntów spoistych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Wariant kolokwium zaliczeniowego
Normalne - bez pomocy i znanych pytań
5%
 5%  [ 1 ]
Można używać "pomocy naukowych"
5%
 5%  [ 1 ]
Dostajemy wcześniej pytania, ale kolokwium piszemy bez pomocy
90%
 90%  [ 18 ]
Wszystkich Głosów : 20

Autor Wiadomość
mkm




Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 20:18, 08 Lis 2007    Temat postu:

eee... co tak malo Razz jestem zawiedziona Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Wariant kolokwium zaliczeniowego
Normalne - bez pomocy i znanych pytań
5%
 5%  [ 1 ]
Można używać "pomocy naukowych"
5%
 5%  [ 1 ]
Dostajemy wcześniej pytania, ale kolokwium piszemy bez pomocy
90%
 90%  [ 18 ]
Wszystkich Głosów : 20

Autor Wiadomość
Paula Z




Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:29, 08 Lis 2007    Temat postu:

Taaaa... tylko pytanie kto ma taaaka głowę i to rozwiąże Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Wariant kolokwium zaliczeniowego
Normalne - bez pomocy i znanych pytań
5%
 5%  [ 1 ]
Można używać "pomocy naukowych"
5%
 5%  [ 1 ]
Dostajemy wcześniej pytania, ale kolokwium piszemy bez pomocy
90%
 90%  [ 18 ]
Wszystkich Głosów : 20

Autor Wiadomość
Paolcia




Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 21:05, 09 Lis 2007    Temat postu:

pytania są głupie z tego co widze ale moze podzielmy sie jakos moze jest ich 69 ...rozwiązemy je i sie wymienimy odpowiedziami co??? mam nadzieje ze ze skryptem da sie to zrobic :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Wariant kolokwium zaliczeniowego
Normalne - bez pomocy i znanych pytań
5%
 5%  [ 1 ]
Można używać "pomocy naukowych"
5%
 5%  [ 1 ]
Dostajemy wcześniej pytania, ale kolokwium piszemy bez pomocy
90%
 90%  [ 18 ]
Wszystkich Głosów : 20

Autor Wiadomość
Diana S




Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 9:57, 10 Lis 2007    Temat postu:

a kiedy wogole mamy to pisac?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Wariant kolokwium zaliczeniowego
Normalne - bez pomocy i znanych pytań
5%
 5%  [ 1 ]
Można używać "pomocy naukowych"
5%
 5%  [ 1 ]
Dostajemy wcześniej pytania, ale kolokwium piszemy bez pomocy
90%
 90%  [ 18 ]
Wszystkich Głosów : 20

Autor Wiadomość
mkm




Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 13:39, 10 Lis 2007    Temat postu:

chyba 6 grudnia Smile

taki prezent na mikołaja...

wtedy mamy tez szate - kolejne kolokwium - moze by szate przelozyc tydzien pozniej... ? he?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Wariant kolokwium zaliczeniowego
Normalne - bez pomocy i znanych pytań
5%
 5%  [ 1 ]
Można używać "pomocy naukowych"
5%
 5%  [ 1 ]
Dostajemy wcześniej pytania, ale kolokwium piszemy bez pomocy
90%
 90%  [ 18 ]
Wszystkich Głosów : 20

Autor Wiadomość
Paolcia




Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 12:13, 11 Lis 2007    Temat postu:

no no... ja jestem za Smile ale nam urzadzili mikołaja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Wariant kolokwium zaliczeniowego
Normalne - bez pomocy i znanych pytań
5%
 5%  [ 1 ]
Można używać "pomocy naukowych"
5%
 5%  [ 1 ]
Dostajemy wcześniej pytania, ale kolokwium piszemy bez pomocy
90%
 90%  [ 18 ]
Wszystkich Głosów : 20

Autor Wiadomość
olka_b




Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:30, 11 Lis 2007    Temat postu:

co?? juz 6 grudnia?? a skad to wiecie?? przeciez chyba ten przedmiot trwa do konca semestru??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Wariant kolokwium zaliczeniowego
Normalne - bez pomocy i znanych pytań
5%
 5%  [ 1 ]
Można używać "pomocy naukowych"
5%
 5%  [ 1 ]
Dostajemy wcześniej pytania, ale kolokwium piszemy bez pomocy
90%
 90%  [ 18 ]
Wszystkich Głosów : 20

Autor Wiadomość
Paolcia




Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 23:16, 11 Lis 2007    Temat postu:

facet w połowie grudnia idzie na operacje wiec chce skonczyc wczesniej zajecia... stad ta data... mowił kiedys na wykładzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Wariant kolokwium zaliczeniowego
Normalne - bez pomocy i znanych pytań
5%
 5%  [ 1 ]
Można używać "pomocy naukowych"
5%
 5%  [ 1 ]
Dostajemy wcześniej pytania, ale kolokwium piszemy bez pomocy
90%
 90%  [ 18 ]
Wszystkich Głosów : 20

Autor Wiadomość
Bridzit




Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 532
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:39, 12 Lis 2007    Temat postu:

Dokładnie! I trzeba też zebrać wcześniej indexy! Bo on chce już wszystko wcześniej powpisywać ile można, bo później nie będzie mu wolno czytać. Zatem już powoli można przynosićWink
PZDR!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Wariant kolokwium zaliczeniowego
Normalne - bez pomocy i znanych pytań
5%
 5%  [ 1 ]
Można używać "pomocy naukowych"
5%
 5%  [ 1 ]
Dostajemy wcześniej pytania, ale kolokwium piszemy bez pomocy
90%
 90%  [ 18 ]
Wszystkich Głosów : 20

Autor Wiadomość
olka_b




Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:48, 12 Lis 2007    Temat postu:

ahaaaa Wink to moze sie jakos podzielmy tymi pytaniami co?? moze niech kazdy znajdzie 1, 2 i poda odpowiedzi co?? akurat jest nas na tyle?? tylko zeby sie wszyscy jakos zebrali??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Wariant kolokwium zaliczeniowego
Normalne - bez pomocy i znanych pytań
5%
 5%  [ 1 ]
Można używać "pomocy naukowych"
5%
 5%  [ 1 ]
Dostajemy wcześniej pytania, ale kolokwium piszemy bez pomocy
90%
 90%  [ 18 ]
Wszystkich Głosów : 20

Autor Wiadomość
Paula Z




Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:23, 12 Lis 2007    Temat postu:

Dobry pomysl - niech kazdy wezmie jedno pytanie i jesli znajdzie gdzies odpowiedz, niech spisze a potem jedna kopie odkserujemy i kazdy bedzie mial tak samo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Wariant kolokwium zaliczeniowego
Normalne - bez pomocy i znanych pytań
5%
 5%  [ 1 ]
Można używać "pomocy naukowych"
5%
 5%  [ 1 ]
Dostajemy wcześniej pytania, ale kolokwium piszemy bez pomocy
90%
 90%  [ 18 ]
Wszystkich Głosów : 20

Autor Wiadomość
Paolcia




Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 19:32, 12 Lis 2007    Temat postu:

tylko ustalmy według listy bo... jak kilka osób wybierze to samo to spoko bedzie...np. Kasia Adamik jest 1 (chyba Smile ) to ma pierwsze pytanie Brygida wrzuci liste Razz (co nie Nasza starościno) a jak ktos znajdzie jeszcze odp na inne to tez napisze...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Wariant kolokwium zaliczeniowego
Normalne - bez pomocy i znanych pytań
5%
 5%  [ 1 ]
Można używać "pomocy naukowych"
5%
 5%  [ 1 ]
Dostajemy wcześniej pytania, ale kolokwium piszemy bez pomocy
90%
 90%  [ 18 ]
Wszystkich Głosów : 20

Autor Wiadomość
Diana S




Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 19:53, 12 Lis 2007    Temat postu:

lista zostala dzisiaj podobno ustalona...
przynajmniej w naszej grupie z projektowania byla :p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum studentów Architektury Krajobrazu Strona Główna -> Roboty ziemne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin